חדשות

"הדסה" עבר למתכונת חירום; הר"י: הביטוח הקיים לרופאים אינו מספק

עובדי המנהל והמשק הודיעו על החרפת העיצומים היום; ההסתדרות הרפואית העבירה אמש דרישה לתוספות לביטוח לרופאי "הדסה"

ההסתדרות הרפואית הודיעה אמש (יום ג'), כי בחנה את פוליסת ביטוח האחריות המקצועית של הרופאים, אותה קיבלה מהנהלת "הדסה" - ביטוח שנועד לכסות את הרופאים בכל הקשור לכשלים בטיפול – והתברר לה כי אינה מספקת.

להנהלת הדסה נשלחה אמש דרישה לתוספות לביטוח בתחומים שונים, לכן מבחינת הרופאים העבודה בהדסה במתכונת מצומצמת תימשך עד להודעה חדשה. עם זאת, בשלב זה אין הוראה לנטוש את בית החולים (לקריאת המכתב ששלחה הר"י להנהלת הדסה לחצו כאן)

לסיקור המלא של המשבר ב"הדסה"

אמש הודיעו עובדי המנהל והמשק ב"הדסה", שלא קיבלו עדיין את מלוא שכר ינואר, כי החל מהבוקר יחריפו את העיצומים ויעבדו במתכונת חירום. משמעות הדבר היא כי רק ניתוחי חירום יבוצעו, במחלקות הטיפול הנמרץ יעבדו צוותים מצומצמים, במרפאות ובאשפוזי היום לא יהיו עובדים, במחלקות פגים, חדרי לידה, דיאליזה ופריון יעבדו צוותים מצומצמים ובתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים יעבדו במתכונת שבת.

על הצעדים הללו החליטו ראשי הוועדים בתום פגישה שהתקיימה עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן. "אנחנו מוכנים לשבת למו"מ אפילו הלילה", אמרה אמש אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, "אבל לא נעשה זאת עד שלא ישולם מלוא שכרם של העובדים".

אתמול אישרה ועדת התמיכות של משרד הבריאות העברה מיידית של 22 מיליון שקל לבית החולים הדסה, בכפוף להעברה מיידית של סכום זהה מארגון נשות הדסה. סכומים נוספים יועברו בהמשך בהתאם למצבו של בית החולים. סכומים אלו זה הם חלק ממימון הביניים בסך 100 מיליון שקל, שהובטח להדסה בתקופת הקפאת ההליכים, עליה החליט אתמול בית המשפט המחוזי בירושלים.

נושאים קשורים:  חדשות,  עיצומים,  המשבר ב"הדסה",  "נשות הדסה",  ההסתדרות
תגובות
דר' רוטמן
12.02.2014, 11:09

לדרוש מ-"כוכביי הדסה" להחזירי מיד 80% מהתשלום שקבלו בשר"פ . 80% נוספים מס הכנסה יחזיר להדסה בהתאם. למכור וילות ונדל"ן פרטיים שנקנו עם כספי ה-"מרמה".

דר' רוטמן
12.02.2014, 11:11

הרווח מההשקעה בנדל"ן גם עבור "הדסה"