חדשות

עומסי אשפוז קיצוניים בפנימיות - שיא כל הזמנים לעונת הקיץ

במחלקות הפנימיות מדווחים על שיאי תפוסה, הצוותים נופלים מהרגליים וחולים משוחררים בטרם עת עקב מחסור חמור במיטות אשפוז

אשפוז חולים במסדרון מחלקה פנימית ב"סורוקה"

מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים הזהירו הבוקר (ב') כי "עומסי האשפוז הקיצוניים הנראים עתה במחלקות הם בדרך לשיאי תפוסה של כל הזמנים לעונת הקיץ". בהודעה לתקשורת שמסרו הובעה אכזבה מכך שתקציב המדינה שאושר לפנות בוקר בממשלה "לא נותן מענה ולא משקף את מצב המחלקות הפנימיות".

בהודעה צוין כי העומסים הנוכחיים הם "תולדת מגיפת הקורונה שבמהלכה רבים הזניחו עצמם מבחינה רפואית וחלה הידרדרות תפקודית ומנטלית במיוחד במצבם של הקשישים. העומס הזה ילווה אותנו מעכשיו לתקופה ממושכת".

כמו כן נמסר על "קצב מסחרר של שחרורים בטרם עת ובלית ברירה של מאושפזים והתקצרות דרמטית במשך זמן האשפוז עקב מחסור של אלפי מיטות בפנימיות. הצוותים", צוין, "נופלים מהרגליים וזאת עדיין מבלי לקחת בחשבון עומס אשפוזי כבד שעלול להתרחש בגלל תחלואת הקורונה".

פרופ' אלון הרשקו, מנהל פנימית ב"הדסה עין כרם", אמר הבוקר: "קיץ 2021 נראה במחלקות הפנימיות כפי שלא נראה מעולם. אני לגמרי משוכנע שעומס האשפוזים הנוכחי, שהוא הקיצוני בתולדות המדינה, הוא תולדה של מגיפת הקורונה. במשך שנה וחצי הוזנחו מחלות כרוניות ואונקולוגיות. הרבה קשישים הידרדרו תפקודית ומנטלית. זאת תופעה שאיננה משתקפת בנתונים המוצגים לשרי הממשלה וגם בתקשורת.

"אנחנו", הוסיף מנהל מחלקה אחרת, "נמצאים כבר עתה ב-150% תפוסה, אבל זורקים לנו הצעות ייעול לא רציניות כמו האצת שחרורי בוקר, או האצת שחרורים בשבת וכיו"ב. בעניין הזה המדינה ממש פושטת רגל". מנהל אחר התבטא: "המצב הכי גרוע הוא עתה בפריפריה. אי אפשר להתמודד מול העומסים המטורפים עם שדרה דלילה של מומחים ומתמחים".

מנהלת אחת המחלקות הפנימיות הדגישה: "בואו נראה איך מי שמתקצב יודע גם להשכיב 47 חולים על 38 מיטות? מעבר לכך שזוהי חריגה מהרשיון שניתן לבתי החולים ולמעשה גם עבירה על התקנות והחוקים של המדינה – הרי שזה גם ממש מופרע מבחינה לוגיסטית. כשמוסיפים למשוואה הזאת גם את העובדה שאין במחלקה מספיק רופאים, אין מספיק אחיות ואין מספיק כוח עזר, אז בכלל מדובר ב'תרגילי פליק פלאק' לפנים ולאחור. מגיעות לנו 111 מדליות זהב על וירטואוזיות ביומיום במחלקות הפנימיות. אבל לא לעולם חוסן", הזהירה אותה מנהלת מחלקה.

הנה דוגמאות אקראיות לתפוסות שדווחו הבוקר ממחלקות שונות: בבית החולים בברזילי באשקלון, בארבע המחלקות הפנימיות, בהן התקן הוא 38 מיטות בכל מחלקה, מאושפזים עתה 60, 44, 46, 53 חולים. בפנימית ב' ב"זיו" 45 חולים על 32 מיטות. בפנימית ג' ב"וולפסון" 46 חולים על 38 מיטות אשפוז. בפנימית א' ב"אסף הרופא" 44 חולים על 38 מיטות. בפנימית א' ב"סורוקה" 42 חולים על 38 מיטות, בנוסף לשלושה חדרים עם בידודי בית קורונה ושש מיטות חולים במסדרונות.

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  תפוסת מיטות אשפוז,  חדשות,  פרופ' אלון הרשקו,  בתי חולים
תגובות
אנונימי/ת
03.08.2021, 00:26

עד שהפנימאים לא ישבתו כאיגוד בנפרד זה לא יעבוד. כל היתר נהי, השתתפות בצער ותנחומים.

אנונימי/ת
03.08.2021, 13:45

לצערי אתה צודק, רק יבינו מה המשמעות של הפנימיות, עובדים קשה כל השנה גם לפני הקורונה .

אנונימי/ת
03.08.2021, 12:54

ואף אחד לא שואל כמה מהמאושפזים מחוסנים ולמה דווקא מאז החיסון יש כל כך הרבה תחלואה ומוות שהוא לא מקורונה.

פשוט מביש. כל התמותה העודפת החלה רק אחרי שהחלו לחסן.

מתי נתעורר?